The Stanza of Life

HOME ABOUT SOLACE LINKS INSTAGRAM FACEBOOK

















© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Edited by Dahlia Daffodil
accident di makmal kimia

Assalamualaikum.sudah lama tak update blog ni.tak ada cerita nak ditulis dan kekangan masa yang mencemburui saya.hari jumaat saya suka sebab ada kuliah ja tapi tak suka sebab ada amali kimia. sebab saya tau nanti mesti ada poblem bila buat amali. sebab tak baca manual la katakan sebelum masok lab. padam muka u sangat2..haha..

Semalam saya kena buat amali pasal organic compound. ni boleh la dikatakan experiment bahaya jugak kalau tak berhati-hati.ada yang meletup,ada yang terbakar besen dan yang terok sikit,kimia yang bahaya terkena tangan.memang kena bawak pi hospital la.tapi kes saya ni cuma ringan-ringan ja. test tube yang yang kena heat tu tiba-tiba meletupkan diri dia. sebab air dah masuk dalam test tube dan saya tak sempat nak tarik bent delivary tube tu keluar dari air. memang tergamam kejap sebab benda jadi dengan tiba2..

Nasib baek demostrator saya ari tu baek.dia sikit pom tak marah tapi menenangkan saya yang dah cuak plus sakit tangan.kaca terpelanting kena tangan la.sebab time tu tengah pegang test tube yang meletup tu. itu cubaan experiment yang kedua.yang pertama tak jadi jugak sebab air dah nak masok dalam test tube tapi sempat tarik keluar lagi..so memang ari tu tangan ketaq ja.takot nak buat balik experiment tuuu...huaaaa....so memang lepas ni,tahap hati2 kena double lagi walaupun dah diingatkan selalu.jangan cari bahaya kalau tak mau bahaya cari kita.haha..

p/s:tengah demam sebab pukul 3 pagi baru tidor..pulunkan diri nak ciapkan kerja awal..


Labels: , ,

©