The Stanza of Life

HOME ABOUT SOLACE LINKS INSTAGRAM FACEBOOK

















© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Edited by Dahlia Daffodil
Musuh yang perlu dihapuskan!



Assalamualaikum..


Pagi-pagi camni,aku rasa macam nak tulis satu benda yang dah sememangnya dah basi. Tapi basi-basi pun, still ada orang yang tak tahu ataupun sengaja buat tak tau. Bila dah terkena, baru la nak kata,

"Oh,menyesalnya.. Kalau la aku... bla..bla..bla.."

"Kalau dulu aku berhenti awal-awal,hidup aku akan..bla..bla..bla.."

Ya aku nak tulis pasal merokok. Oleh sebab aku ni amik kos kesihatan persekitaran, ada subjek berkaitan dengan Health Education and Health Promotion. Memang educate orang ramai untuk menjaga kesihatan mereka yang berharga tu.





Bila merokok, macam-macam penyakit boleh dapat. Penyakit yang kronik pulak tu. Bila dah kronik, memang susah nak diubati sebab dah kritikal. So better berhenti awal-awal kalau tak mau kena penyakit macam tu. Ingatlah orang tersayang.. Hidup ni cuma sekali dan hargailah selagi masih ada peluang :)

Oh yea.. for those yang kaki merokok tu, better check out pasal jenis-jenis rokok yang korang hisap tu. Mana tau rokok tu tak sah. Bila tak sah, konpem banyak bahan yang terlarang dan sangat bahaya untuk kesihatan. Boleh check kat -----> SINI

Rokok tu tak dak maknanya boleh release tension.. Hapuskan ia sebelum terlambat!

Sekian itu saja dari aku. Nanti aku sambung tulis balik. Nak siapkan assignments sat :))

Assalamualaikum...


Nak menang Samsung Galaxy terkini dengan percuma?? Jom join contest dengan Digi di SINI!

©