The Stanza of Life

HOME ABOUT SOLACE LINKS INSTAGRAM FACEBOOK

















© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Edited by Dahlia Daffodil
baik jadi diri sendiri..lagi bagus,no hipokrit..

Hari ni cuti kerja.so lepak la kat rumah..sambil layan baca buku RAHSIA SIMBOL YAHUDI ni. sebelom tu,boleh aku membahaskan diriku ni 'SAYA' sebab baru sedar yang kebanyakan yang datang ke blog saya ni lebih tua dari saya.lagipun,nampak sopan sikit dari guna perkataan 'aku' ni.hehe..so saya nak berkongsi pendapat mengenai sikap sesetengah yang suka nak jadi perfect tapi dengan cara ikot stail orang lain.maksud saya ikot cara orang lain agar dia pun nampak perfect tanpa ada kekurangan pun.kalau asyik nak jadi macam orang lain,bila kita nak jadi diri sendiri?diri kita pun ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.saya tak pernah malu walaupun orang mengata kat saya,tak stail la...ketinggalan zaman la..kuno la..aihhh...kalau nampak orang itu pakai baju lawa-lawa,stailish,mesti nak beli jugak..nak jugak dipuji ni.masalah2..kawan-kawan pakai baju mahal-mahal,nak jugak dibeli..takut nanti kawan kata pakai baju tak ada brand.ailaaaa...banyak susah kalau orang macam ni.biarkan orang nak kata pakai baju pasar malam ke,baju beli di kedai biasa ke..janji kita selesa pakai dan sopan jer.tak perlu ikot orang lain demi nampak anda tu sempurna di mata orang.kadang-kadang tu ok pe kalau orang tahu kelemahan kita sebab diorang yang lain pun ada kelemahan jugak..

kalau depan pakwe/makwe ni,mesti ada ja yang cover sana-sini.nak terkentut pun,tahan kejap.takut nanti buah hati kata pengotor dan sebagainya.saya ambil cerita ni dari kak sepupu saya.dia dan buah hati dia memang dah berkapel lama..tunggu nak naik pelamin jer.depan bf dia,lantak la nak buat aksi apa pun.sampai boleh sendawa berkali-kali.tapi si bf ni maintain kool jer.dia boleh terima kekurangan makwe dia yang kadang-kadang agak kelibut sikit. memang la si anak dara kena sentiasa sopan tapi kalau jenis macam tu,kena terima ja.baru kita tahu si bf tu macam mana.kalau lepas kawin,mesti dah tahu bini/suami macam mana.tak la lepas kawin,terkejut sebab perangai sebenar nanti.hehehehe...kalau sebelom kawin dah tahan dengan perangai dia,macam mana lepas kawin pulak..?kan kena sehidup dengannya sampai ke akhir hayat...?kalau jodoh masih panjang la...
so setakat ni saja coretan saya..semua tu pendapat di hati saya jer.maaf kalau terasa..tak terniat pun di hati.kadang-kadang pengalaman mengajar kita tentang sesuatu yang berharga kan..so..???hehe...


Labels:

©