The Stanza of Life

HOME ABOUT SOLACE LINKS INSTAGRAM FACEBOOK
















© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Edited by Dahlia Daffodil
kan bagus kalau mantain jer bertudung...

Selamat malam semua..kali ni saya nak berkongsi pendapat mengenai bab bertudung.dulu kalau di sekolah,mesti kena pakai tudung *budak beragama Islam la*.kalau tak pakai,nanti cikgu denda. betul ke..?tak tahu la kena denda ke tak sebab sekolah saya semua pakai tudung.ada la peraturan sekolah mesti semua kena patuhinya.tapi kalau dalam hukum Islam,ada tak yang ikot supaya menutup aurat?kalau peraturan sekolah boleh ikot,kenapa hukum Islam tak boleh? tepuk dada,tanya iman di hati..saya bukan apa tapi kebanyakan rakan-rakan saya sudah tercabut tudung dari kepala mereka.kalau di sekolah,manis jer bertudung..tapi sekarang..?mesti nanti ada yang kata err.."ingat yang bertudung tu baik sangat ke...?yang tak bertudung ni perangai tak elok.tak semestinya bertudung menutup aurat ja,ada ja yang pakai baju lengan pendek, seluar ketat tapi kepala bertudung."kalau ada yang pikir macam ni,cuba baca balik tajuk post saya ye..harap maaf kalau terkasar bahasa..(^^,)

Hailaa.. banyak sedih ooo..walaupun saya tak berapa nak rapat dengan diorang,tapi perasaan sebagai seorang kawan masih ada.kalau tak boleh nak tegur face to face,tegur dalam hati la..saya tahu saya ni bukan baik sangat pun tapi kalau bab-bab agama ni saya tak pandang remeh.kalau kawan-kawan yang boleh dikira kamceng la,saya main tegur jer tapi masih berpada-pada takut nanti kawan terasa.kena guna bahasa yang manis tebu la baru sedap didengar termasok orang yang nak ditegur tu.hehe..yang saya bimbang,tanggapan cikgu-cikgu yang dah mengajar kami.ye la..dulu bukan main bertudung litup tapi sekarang macam-macam fashion rambut ada.rebonding la..teknik rambut 'kedut-kedut' (tak tahu nama sebenarnya apa).

Tapi bila ditegur,nak tahu jawapannya apa..?jangan jadi hiprokrit laa...adoiii..poblem jugak ni.saya tahu la bagus jadi diri sendiri tapi tak kena cara tu.saya pun akui jugak dulu saya dan kawan-kawan perempuan yang lain sentiasa pakai stoking sebab dalam peraturan maktab mewajibkan pelajar perempuan pakai stoking.tapi sekarang tak pakai dah.tapi mungkin nanti saya akan pakai sampai bila-bila.moga-moga Allah berikan saya hidayah-Nya untuk menjadi muslimah yang lebih baik..kalau ada yang kenal saya baca apa yang ditulis ni,mesti gelak tak keluar irama nanti.saya kan jenis kasar dan agak errr mungkin jenis slumber badak sikit tapi saya tak boleh berubah ke..?boleh jer kalau ada azam yang tinggi..dunia di akhir zaman la. berbanyak bertaubat la sekarang.

Labels:

©