The Stanza of Life

HOME ABOUT SOLACE LINKS INSTAGRAM FACEBOOK

















© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Edited by Dahlia Daffodil
Oppss!Mesranya aku..

Assalamualaikum

Hai u ollzz..aku dah kembali free untuk mengarang apa yang aku nak mengarut.Btw,aku pernah gitau kan pasal survey public transport dulu?Yeahh..kat George Town.Memang sangat best,untuk ari pertama la.Aku ingatkan kena survey jumlah public transport kat sini.Dok tepi jalan,kira bas or teksi tapii sangkaan aku meleset sama sekali.Ohhh pedihnya hati.Kena pi tanya user public transport kat stesen bas Komtar!Aku rasa macam mimpi ngeri sebab aku ni dah stail pemalu sikit..silap.Malu banyak ok.First time,aku jadi sangat mesra dengan orang yang tak dikenali.Sebab kerja punya pasal,aku tolek ketepi perasaan malu,sombong dan macam2 lagi.Dalam fikiran aku,macam-macam dok main.

"Kalau kena reject macam mana?"
"Kalau tanya nanti,depa buat muka bodoh,malu aku beb!"
"Macam mana nak pi tanya ni?Kena berlakon ka?Hadoi2.."

Aku selalu pi dekat2 dengan makcik2 or pakcik2 sebab tanya depa ja,senang.jawab mana yang patot.Kalau yang muda sikit,selalu jugak la kena reject tak mau jawab soalan aku. Ada yang ingat aku tengah banci pasal pilihanraya pun ada jugak.Hailohh2..sakannya dok berpolitik dengan aku.Haha..aku dengar je la sambil selit2 jugak soalan aku tu.Ada yang nak korek tau pasal aku pun ada.Kena cop pekerja Rapid tu,banyak jugak la.Muka aku tak macam student ke?Persoalan berat yang aku tak boleh nak jawab.Hahaha.Lagi teruk,ada yang nampak nametag aku,terus bangun blah dari situ.Apa sebab,aku pun tatau.Time tu,rasa muka menebal gila-gila sebab asal nampak aku,terus lari.Aku comel sangat kot,silau mata depa.Sebab tu depa lari.Ohhhhh perasaannya aku!Hahaha

Benda yang sangat funny berlaku kat aku dengan kawan aku ni.Kami selalu guna toilet kat Komtar untuk amik wuduk dan solek sikit2..girls...Hehe.Ada jugak abang yang jaga toilet ni mesra semacam ja aku tengok.Dia asyik kata,"Hari-hari nampak muka kami kat situ". Iyolaah abang,dah kami buat survey kat situ.Nak solat pun,cari tempat dekat situ jugak la. Siap tanya bila habis buat,dari mana..untuk apa datang sini..tinggal kat mana.Aku jawab la dengan elok sebab aku pun kena tanya orang jugak..Tak sangka kena kat batang hidung sendiri.

Memang pengalaman yang aku tak boleh nak lupakan.Macam-macam ragam orang aku jumpak.Sambil buat survey,sambil cuci mata dengan EYEMORE mamat hensem.Maklomlaa, kat sini ramai pelancong asing.Muka Korean look tu yang tak tahan tu,.Comel.Ok dah2.aura menggedik aku dah muncul.Sekian coretan untuk hari ni.Ok bubyep.. :)



p/s:Muka aku excited tau macam muka en.spongebob ni time buat survey dengan orang. Tak pecaya sudehh..hehehe

Labels: , ,

©