The Stanza of Life

HOME ABOUT SOLACE LINKS INSTAGRAM FACEBOOK

















© Template by AtiqahJaidin
Image from TUMBLR | WHI
Edited by Dahlia Daffodil
teringat masa panjat gunung jerai!

Hujung bulan April ni,bebudak form 3 dan form 5 maktab aku nak naik gunung jerai untuk memenuhi syarat graduasi mereka.tahun lepas aku dah kena 'kerah' naik dah.tahun ni kami ex-merbok dijemput untuk mendaki bersama-sama junior..errr..mintak maaf kot.aku dah tak sanggup naik gunung jerai lagi.ngeri dan penat yang melampau!hahahaa..terok betul aku ni.itu baru gunung jerai,bukan gunung everest lagi.hehe..oleh sebab junior-junior aku bakal nak naik sana nanti,aku nak cerita pengalaman aku yang agak seram dan entahh laa..aku tak terkata apa-apa..

mula-mula pendakian memang agak menyeronokkan sebab tak ada jalan yang berbukit lagi.mendatar jer..memang sejuk la.heran..belum sampai kaki gunung lagi tapi dah sejuk. seram sejuk kot time tuu..hehe..sampai pertengahan kira-kira 6000 km meter lagi,bebudak laki kelas aku dah lesap.tinggal kami yang gurl cuma 10 orang..tapi masih ok lagi sebab kami daki dalam kelompok yang ramai.diikotkan cerita,selepas aku panjat tebing yang amatlah curam,lebih kurang 90 degree..perghh..terpaksa la kena mintak bantuan abang jpj untuk naik atas.tahan muka la sekejap..kejap-kejap,bila time part seramnya..??

ni gambar aku ambil atas gunung jerai..hampir nak sampai ke
puncak tapi tak boleh naik la.pic agak blurr
sebab aku masih penat gila time tuu..tangan pun ketaq semacam!

kisah seram aku kat gunung jerai bermula bila kami kena lalu satu jalan seorang saja sebab ada pokok tumbang dan melintang jalan.aku ni dah la badan cumil skit.kena golek atas pokok tu pulak.buat malu den jer.haha..lepas aku panjat pokok tu,aku tengok orang lepas aku hilang..toleh belakang pun tak da orang.jantung aku time tu tak perlu kata la.. memang tahap denyutan nadi tu memang tinggi la.aku buat apa..?takkan nak tercegat tepi gaung yang dalam tu kot.jalan la perlahan sambil pasang telinga kot-kot dengar suara orang. benda ni aku tak cerita kat kawan-kawan aku pun cuma aku pernah bagitaw aku pernah jalan sorang-sorang dalam hutan!nasib aku baik sebab jumpak cikgu bio aku masa form 4.cikgu aku tengok sambil senyum dan dia suruh aku jalan straight jer..biar betul?cikgu buat apa dok atas batang pokok tumbang tu..????????
aku lupa pic ni aku ambil time bila..
di tempat perkhemahan kami kot..
lawa kan..?time pagi ni..sejuk jer..

sambung bab cikgu bio aku..aku musykil time tu.nak ikot ke tak..?aku jalan straight jer la. memang aku betul sebab aku tengok dah ramai yang beratur panjang nak naik curam 120 degree pulak..kali ni guna tali pulak..hehe..rupa-rupanya cikgu bio aku tu tahu ada ramai budak tak sampai lagi sebab halangan pokok tumbang tu laa..hahahaa..bikin saspen jer.haha..


tengah bersiap nak turun balik maktab la..
rinduu katil aku..hehe..

ramai kan..ni baru form 3 dan form 5..
ni kes nak balik.muka hepi semacam jer..

kenangan sampai bila-bila..
tak tahu bila nak naik lagi..
rasanya tak lagi kot..naik ikot trek boleh laa..
hehe..

Labels:

©